13 Şubat 2014 Perşembe

Balkabagi Koftesi



Merak ettigim balkabagi koftesini sonunda denedim. Tarif sevgili Sergul'un tatli ananesinden. Yapimi zor degil. Mucvere benziyor biraz. Sicakken kitir kitir ve harika. Soguyunca tabi ki gevsiyor. Sergul bu kofteyi sicakken yogurda banip yemenin guzel oldugunu yazmis. Oyle denedim. Evet, gercekten guzel oldu yogurtla. Yaninda da balkabagi kabuklu cayim vardi. Bu cay nasil olustu derseniz, gecenlerde Ibrahim Saracoglu 'hic bir sey bosuna yaratilmamistir. Nari yeyince kabugunu atmayin, demleyip icin, suna suna fayda eder' demisti. Ben de buradan hareketle ev yapimi grip cayimin icine balkabagi kabuklarini da attim. Icerken kabak kokusu geliyordu hafif hafif. Ne harika oldu diyebilirim ne de cok kotuydu diyebilirim. Icilebilir bir caydi iste =) 

Ve iste koftemizin tarifi:

Balkabagini rendeleyin. Bir yumurta kirin. Maydonozu dograyin. Evde yoksa eklenmeyebilirmis maydonoz. Ben ekledim ve guzel oldu. Biraz tuz atin. Azar azar un ekleyerek yogurun. Ancak un miktari cok olmayacak. Hafif civik bir karisim oluyor. Kizgin yagda ince olacak kofteleri kizartin. Eger kalin olursa ici cig kalabilir. Dolayisiyla koftelerin ince olmasi onemli. 

Bu guzel tarif icin Sergul'e ve ananesine tesekkur ederim. Deneyenlere afiyet olsun.

4 yorum:


  1. Hello, Urfa Tutkunu.

    Good feeling works.
    Thank you for your visiting always.

    Good week is coming.
    Greeting
    From Japan, ruma ❃

    YanıtlaSil
  2. Hi Ruma,
    Thank you too my friend. Have a great week.
    Greeting from Turkiye.

    YanıtlaSil
  3. merhabalar.gerçekten ilginç bir lezzet olmalı.ellerinize sağlık.konya dan sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Tesekkur ederim. Ilginc ve guzeldi. Konya'dan size de sevgiler =)

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.