2 Şubat 2010 Salı

YAĞLI KİFTE


İşte Canım Urfam'ın o muhteşem lezzetlerinden biri daha! "Kiftenin çiğ etlisini de yımırtalısını da yemem" diyenler için, ideal bir tarif. Daha evvel yımırtalı kifte başlıklı yazımda verdiğim tarifle uygulanıyor. Farkları ise şöyle:
* Bu tarifimizde yumurta ve tereyağı kullanılmıyor. Bunun yerine sıvıyağ kullanılıyor.
* Belirttiğim yazıda anlatılan şekliyle kiftenizi yoğurduktan sonra, tavada kızdırdığınız bir miktar sıvı yağı döküyor ve tekrar yoğuruyorsunuz. Sonra da şekil verip servis etmeye kalıyor iş. Ben servisi Urfa usulü değil, misafirlerimiz sıkma sevdiği için bu şekilde yaptım. Urfa usulü servisi merak edenler buraya tıklayarak görebilirler.
*Yağın kızdırılmasının sebebi, daha parlak görünmesini sağlamak. Fakat bizde vakit biraz dar olduğu için ben kızdırmadan döktüm. Öyle de güzel oldu. Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun.
(İlk yayın tarihi: 26.01.2010)

4 yorum:

  1. Ne kadar zevkle geziyorum bi bilsen canım blogunu harika olmuş hep burda kal bulgur işlerine bayılıyorum

    YanıtlaSil
  2. Ben de bulgur delisiyim :) Bu güzel sözler beni buraya daha da ısındırdı. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. *Yağın kızdırılmasının sebebi, daha parlak görünmesini sağlamak. (kim dedi bunu sana Allah aşkına :D)

    kızdırılmasının nedeni köftenin daha iyi pişmesini sağlamaktir ve köfteeye canlılıl getirmek içindir..Pişmeden koyarsan mideyi bozarsın dikkat et....Haa zeytin yağı döktüm diyorsan zararı yok :))

    YanıtlaSil
  4. Öğreten öyle öğretti ben ne bilim ya Hu =) Yanlışsa sen de sıkı takip edip düzelt. Düzgününü öğretelim =)
    Şaka bir yana, eleştirilerin ve verdiğin güzel bilgiler için teşekkür ederim. Devamını da beklerim tabi Urfam'la ilgili her bilginin =)

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.