2 Şubat 2010 Salı

URFA USULÜ KİFTE SUNUMU







Açık Ekmek:
Geçenlerde eklediğim "KURBAN BAYRAMI'NDA ÇİĞ KÖFTE" başlıklı yazımda, sunumun Urfa usulüne uygun olmadığını, ablamın isteği üzerine kısır gibi sıktığımı belirtmiştim. Urfa'da çiğ köfte yapıldıktan sonra tepsinin ortasında dikdörtgen şeklinde düzenlenir. Tıpkı mozaik pasta yapar gibi. Bu işlemi yaparken ellerinizi ıslatır ve ıslak ellerinizle tüm köfteyi sıvarsınız. Ardından köfteye kişi sayısınca iz koyarsınız. Sonra bu izlerden kopardığınız köfteleri avucunuzda topak haline getirip bir kişilik tabaklara tek seferde koyarsınız. Köfteyi tabağa şap diye koymanız ve bir basışta avucunuzun izini çıkartmanız lazım. Topak etmek için de kısır sıkar gibi çevirip durmamalısınız. Yani bu işlemlerin her biri, birer hamlede olmalı. Üzerinde avucunuzun ve parmaklarınızın izi olan köfte şimdi yenmeye hazırdır. Canım Urfam'da açık ekmek adlı bir ekmekle lokma lokma yenir. Açık ekmek, diğer yörelerdeki lavaşın daha ince ve elips şeklinde uzun olanıdır. İşte kifte zamanı :)

(İlk yayın Tarihi 22.12.2009)

4 yorum:

  1. üstteki iki fotoğraf çiğköfteye pek benzemiyor bunu baştan söyleyem :))
    Alttaki fotoyu çiğköfteye benzemiş, ortaki köfte resmi kısıra benzemiş o ayrı mesele :D
    Yazına gelince gayet güzel anlatmişsin, tırtıklı legen köfteyi yoğurursan daha iyi olur(TAbi Acemiler için) usta hepsinde iyi yapar..Zaten sen ustasın :)

    Açık ekmek demezler bizim orda, Lavaş ekmek derler(Açık Ekmek) oluyor :D

    YanıtlaSil
  2. Köfte kısıra benzemiş hemiiii =) Bi kere ben şişirmeden pişiriyom elhamdülillah :D

    Allah razı olsun heval. Senden de ustalık unvanını aldım ya sırtım yere gelmez artık =)

    Ben hiç lavaş dendiğini duymadım. Hem fırınlarda hem tanıdıklarımızın evinde hep açık ekmek denildiğini duydum. Lavaşı da senden duymuş olmuş şimdi =)

    YanıtlaSil
  3. Bi kere ben şişirmeden pişiriyom elhamdülillah :D

    o nasil oluor acaba :D

    YanıtlaSil
  4. Şişerse kısır olur. Şişirmek kolaydır. Bas suyu şişsin. Ama hüner pişirmekte =)

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.