2 Şubat 2010 Salı

UNSUZ KEK (rumma' dan)




(Hazır şanti kullandığım zamanlardan kalma bir tarif :) Şimdi olsa şantimi evde kendim yapardım).

Eski bir blogcu, yeni bir site sahibi olan Sevgili rumma' nın sitesinde gördüğüm bu kek, unsuz olması münasebetiyle çok ilgimi çekmişti. Denedim. İlk tattığımda açıkçası çok tutmadım (nimete saygısızlık olmasın ama tadı pek kek gibi değildi). Fakat bekletip de sonraki günler yeyince tadı mı oturdu nedir :) çok hoşuma gitti. Hatta yapıldığının dördüncü günü misafir geldi ve ikram ettik onlara da. Her iki misafir hanım da bayıldılar ve tarifini istediler. Dört günlük olmasına rağmen sertleşmiş ve bayatlamış değildi. sanırım içinde un olmamasından kaynaklanıyor. Görüntüsü biraz değişik, çünkü şantisini çok dar bir zamanda sürdüm ve düzeltemeden fotoğrafını çektim. Merak edenlere tavsiye ederim. Tek bir önerim var; rumma'nın da sitesinde belirttiği gibi, şantisiz yemeyin. Çünkü yavan oluyor. Tarifin orijinalini buraya tıklayarak görebilirsiniz. İşte tarifimiz:

Malzemeler:
*4 yumurta
*1 su bardağı toz şeker
*3 orta boy patates (haşlanmış)
*2 yemek kaşığı tereyağ
*1 ( küçük) su bardağı irmik
*1 çay bardağı fındık (ben ceviz kullandım)
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya

Üzeri için:
*1 paket krem şanti
*1 su bardağı süt

Yapılışı:

Patatesleri haşlıyıp rendeleyin (sıcakken tereyağını da içine ilave edin). Patatesleri robotta ya da blendırda çekmeyin. Bir başka kapta irmik, kabartma tozu, vanilya ve dövülmüş fındığı karıştırın. Üçüncü bir kapta yumurtalarla şekeri mikserle iyice çırpın. Sonra patatesli ve irmikli karışımları bu kaba alıp çırpmaya devam edin. Yağlanmış tepside 180 derecede pişirin (ben kuzinede pişirdim). Soğuduktan sonra hazırladığınız şantiyi üstüne sürüp servis edin. Afiyet olsun.

(İlk yayın Tarihi 21.12.2009)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.