1 Şubat 2010 Pazartesi

NOHUTLU BAMYA (yapraksarma'dan)



yapraksarma.blogcu.com Zeynep Ablam'da gördüğüm bu yemeği denemek istedim. Konyamız' da çiçek bamya yöresel yemektir ve düğünlerde ikram edilir. Benim de en sevdiğim yemektir, hep derim "bamya yemeklerin kralıdır" diye. Bizde meşhur olan çiçek bamya kurutulmuştur ve en büyüğü küçük parmağınızın tırnağı kadar olur. Ama tazesini de severiz. Bu yemeğin adı Zeynep Abla'da "etli bamya" idi. Bense "nohutlu bamya" yazdım. Çünkü bizde zaten bamya bol etli olur. Ama içinde nohut olmaz. İlk kez bamyaya nohut konduğunu gördüm ve çok ilginç geldi. Bir de tabakta.blogspot.com arkadaşımın (Urfalı) sayfasında görmüştüm. Demek ki Antep-Urfa taraflarında bamyaya nohut da konuyormuş. Marketten ufakları olsun diye seçe seçe aldığım bamya 156 gr gelince, diğer malzemeleri de ona oranla azaltarak yaptığım yemek iki tabak kadar oldu. Nohutu bamyayı almadan önce ıslattığım için nohut çok geldi ama ayırmadım, tamamını kullandım. Bol nohutlu bir bamya yemeği oldu. Pişmesi akşam yemeğinden kalkmamızı buldu. Ama merakla beklediğimiz için acaba nasıl oldu bir tadalım düşüncesiyle getirdiğim yemeği anında silip süpürdük :) Gerçekten muhteşem bir tad. Buradan özellikle tarifini aldığım yapraskarma Ablam' a ve bu yemeği tanımama vesile olan diğer arkadaşım tabakta 'ya teşekkür ederim. İşte tarifimiz:
MALZEMELER:
*Yarım kg.bamya
*300-400 gr.parça koyun eti
*1 kaşık biber salçası
*1 kaşık domates salçası
*1 adet büyük boy kuru soğan
*1,5 su bardağı haşlanmış nohut
*Çay kaşığından az limontuzu
YAPILIŞI:
Bamyaların başını huni şeklinde çevirerek ayıklayın.Bamyanın ucu sivri şekilde olmalı. Başını direk keserseniz süner. Etin üzerine 1 çay bardağı su koyup biraz da tuz atarak pişirin. Daha sonra et suyunu çekince yarım çaybardağı yağ koyup onunla eti kavurun. Et pişince biraz irice doğradığınız soğanı bu yağda kavurun. Soğan pembeleşince üzerine salçasını koyup bir kaç dakika etle çevirin. Daha sonra 5-6 bardak suyu ekleyin. Salçalı su kaynayınca bamyayı yıkayıp içine atın ve hemen limontuzunu da koyun. Yoksa yemek süner. Nohutu da ekleyip bamyanın pişmesini bekleyin. Hepinize afiyet olsun.
Ayrıca tarifin orijinaline aşağıdaki linke tıklayarak ulaşabilirsiniz:


(İlk yayın Tarihi 02.11.2009)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.