2 Şubat 2010 Salı

Bir Birecik Lezzeti: TIKLİYE ÇORBASI


Seneler evvel bir Nizipli'den Antep'e özgü yemekleri dinlerken Tıkliye'yi duymuştum. Sadece ad olarak duyduğum bu yemeğin ne olduğunu çok araştırdım fakat kaç tane Antepli'ye sorduysam yörelerinde böyle bir lezzet olmadığını ve hiç duymadıklarını söylediler. Önceki hafta Tıkliye'nin tekrar aklıma düşmesi üzerine teknolojiden yararlanmak gerektiği münasebetiyle internette bir araştırma yaptım. Ve o Nizipli arkadaşın bana Antep yemeğidir diye tanıttığı Tıkliye'nin { tecelliye bakın ki :) } Canım Urfam'ın Birecik ilçesine ait bir lezzet olduğunu öğrendim. Urfa'ya gözlerimin açıldığı ilçe, Fırat'ı güzel, köprüsü özel Birecik. Nasipte çorbanı bulamak da varmış.

O akşam ablam hilaltimur'un evine gidecektik ve Tıkliye için daha fazla beklemeye takati olmayan ben annemi arayıp buzluktan parça et çıkarmasını, bir su bardağı nohutu da ıslatmasını istedim :) Malzemeler hazır olsun ki iş dönüşü hemen Tıkliye yapımına başlayabileyim.

İlk kez denediğim bu lezzet Antep yuvarlamasına benziyor biraz. Ama bunda topalaklar yok (yani yuvarlamalar). Tüm ev halkı beğendi. Hatta yeğenim Hamza Paşam maşaAllah büyük bir iştahla yedi. Görünen o ki, Tıkliye vazgeçilmez lezzetlerimiz arasına girdi. İşte tarifimiz:

Malzemeler:
*500 gr kuşbaşı et (ben 300 gr kadar kullandım)
*1 su bardağı nohut
*1 çay bardağı pirinç
*500 gr süzme yoğurt
*1 yumurta
*1 su bardağı süt
*tuz
*karabiber
*nane
*Sıvı yağ

Yapılışı: Nohut geceden ıslatılır. Et ile nohut pişer (düdüklüde pişirdim). İçine yıkanmış pirinç ilave edilir. Pirinçler pişirilir. Öbür taraftan yoğurt, 1 yumurta, 1 su bardağı süt, tuz, karabiber ile ezilir. Pişen çorbaya eklenir ve bir taşım kaynatılıp altı kapatılır. Yağ yakılmış nane ile servis yapılır. Afiyet olsun.

(İlk yayın Tarihi 28.12.2009)

4 yorum:

  1. Et ile nohutu düdüklüde kaç dakika pişirmeliyim? Bir de nohutu ne kadar suyla ıslattın veya bu çorba için ne kadar su kullanılıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nohutu ıslatacağın kaba koyduktan sonra üstünü üç parmak geçecek kadar su koy Nurancım. Zaten nohut suyu sorar. Eğer az geldiğini görürsen tekrar eklersin.

      Düdüklüde kaç dk pişirdiğimi hatırlamıyorum ama annemden öğrendiğim düdüklü ölçüsü şudur: fısladıktan yani düdüğü öttükten sonra kokusu çıkana kadar pişir. Kokusu çıkınca pişmiştir. Böyle bir dene, soğutup güvenlice açtıktan sonra kontrol et. Pişmiştir zaten.

      Suyu da göz kararı koymuştum.

      Yaparsan yorumunu beklerim :)

      Sil
  2. Çorbayı geçen haftalarda yaptım, tadı çok hoşuma gitti, tarif için teşekkürler, tarifi defterime kaydediyorum :)

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.