1 Şubat 2010 Pazartesi

ANTEP DOLMASI (yapraksarma' dan)





Doğuyu sevdiğim gibi mutfağını da seviyorum. Geçenlerde yapraksarma Ablamın sayfasından dolma tariflerini incelemiştim ve arife günü babaannemlerde zeytinyağlı dolma tarifini denedim. İstanbul'dan halam ve babamın teyzesi de bizdelerdi, hep birlikte tattık.

Konyamız'da zeytinyağlı dolmanın içi renk olarak bembeyazdır, salça konmaz. Genelde fıstık ve kuş üzümü de konur ama ben sevmem. Tuzlu bir yemeğin içinde tatlı üzümün ve tatlılara yakışan fıstığın ne işi olur hiç anlayamadım yıllardır. Antep dolmasında ise hem bunlar yok hem de salça var, üstelik acı. Yani tam benlik :)

yapraksarma' nın tarifini aynen uyguladım, tek farkı patlıcan değil dolmabiber kullanmam ve sarımsakları yanlışlıkla soğanlarla birlikte kavurmam :) Bir de dolma içini pişirirken suyu tarifte yazandan birazcık fazla koydum.

O gün mezarlık ziyaretlerine gittiğimiz için dönüşte ocağa koyduğum dolmaların pişmesi yemekten kalkmamızı buldu. Tüm ev halkı merakla Antep dolmasını beklediği için tok da olsalar tatmak istediler :) Herkes tarafından çok beğenildi. "Bu bizimkinden daha güzel, artık biz de böyle yapalım" dediler. Böylece tarifim İstanbul'a da ulaşmış oldu :)

Bu güne kadar sayfasından alıp denediğim her tarif tuttu ve beğenildi, buradan yapraksarma Ablam'a teşekkürlerimi ve sevgilerimi yolluyorum.

İşte tarifimiz {yapraksarma'dan kopyala yapıştır yapıp düzenledim, hakkını helal etsin :)} ve benim pişirdiğim dolmanın fotoğrafı:

Malzemeler:
*2kg kadar taze dolmalık biber

*7-8 adet kuru patlıcan dolması

*1 su bardağından az fazla zeytinyağı

*2 yemek kaşığı biber salçası

*1 yemek kaşığı domates salçası

*1 çay kaşığı karabiber

*2 adet kuru soğan

*7-8 diş sarımsak

*1 çay kaşığı limon tuzu

*3 su bardağı pirinç

*tadına göre tuz

Pişme süresi 2 saat


Yapılışı:


Biberlerin tohumlarını elimizle içine bastırarak çıkarıp, tohumlardan 5-6 tanesini dolma içine doğramak için ayırıyoruz. Kalan saplarını ise sonra biberlerimize kapak olarak kullanacağız (ben domatesten kapak yaptım). Patlıcanları tam 10 dakika sıcak suda haşlıyoruz. Haşlanan patlıcan tırnağımızı bastırınca yumuşsaksa olmuş demektir. Patlıcanların acı suyu çıksın diye soğuk suda bekletiyoruz..Pirincimizi de 1 saat önceden sıcak suya koyup ıslatıyoruz.Tencereye yağımızı ve ince doğradığımız soğanımızı alıp kavuruyoruz. Kavrulan soğana suyu süzülmüş pirincimizi atıyoruz. Biraz da öyle kavurup salçasını koyuyoruz. Yarım bardak da su koyup altını kısarız. 5-10 dakika pişen pirinci leğene alırız. İçine karabiber,sarımsak,limontuzu.doğradığımız biber tohumunu ve tadına bakıp tuzunu ekleriz.İçimiz soğuyuncada dolmamızı doldururuz..Doldurduğumuz dolmaları arda arda birbirinin içine geçecek şekilde en alt sıradan başlayarak dizeriz.Doldurduğumuz dolmaların üzerine kaşığın ucuyla salçayı suda eritip dolmanın yarısını aşacak şekilde sıcak su koyup üzerine ağır bir tabak ile dolmayı bastırıyoruz. Daha sonra fokurdayıp ses çıkınca altını kıstığımız küçük ocağa alıp ağır ağır pişmesini bekliyoruz..Pişme süresi yaklaşık 2 saattir.

Tarifin orijinalini buraya tıklayarak görebilirsiniz. Afiyet olsun.
(İlk yayın Tarihi 02.12.2009)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.